Miért nem kattintanak a reklámokra?

Azoknál, akik célzottan használják az internetet, kialakult az úgynevezett szelektív figyelem, azaz megtanulták, hogy ne figyeljenek oda a felbukkanó reklámokra. (Kivételt képeznek a szöveges hirdetések.) Mivel kiesnek a banner hirdetések, így a hozzájuk hasonló design elemek is hatástalanok maradnak. Ennek oka, hogy a szelektív figyelem nem tesz különbséget a reklám és díszítő elem között, mivel ha valamit mellőzünk, akkor annak tartalmát sem látjuk.

Ezért a legjobb, ha óvakodsz minden olyan design elem használatától, ami reklámnak tűnhet.

Ilyenek a következők:

        • Banner vakság: látogatók sosem kísérik figyelemmel a bannernek látszó hirdetéseket, legyen ott fogmai, vagy elhelyezkedésbeni hasonlóság.

        • Animáció: a túlzott villogás, rikítás, vagy agresszív formák használata is riasztja a rutinos szemet.

        • Pop-up: a felugró ablakokról reflexszerűen rosszat feltételeznek a felhasználók, így azokat vagy letiltják, vagy rutinosan bezárják

Tags
Image