18 Helyi SEO Statisztika 2023-ban

18 Helyi SEO statisztika, ami megmutatja, miért vezetnek be egyre több vállalkozás helyi keresőmarketing stratégiát 2023-ban.


A helyi SEO gyorsan válik az egyik legmegfelelőbb módszerré a helyi vállalkozások online növekedéséhez. Összeállítottunk 16 kedvenc helyi SEO statisztikánkat 2023-ra, amelyek bizonyítják egy kisvállalkozás számára a helyi SEO stratégia fontosságát.
Ahogyan a rendszeres SEO esetében is, a helyi keresőmotor-optimalizálás egy weboldal optimalizálását jelenti annak érdekében, hogy javítsuk a keresési láthatóságot; csak itt a helyi kereséssel és helyi ügyfelekkel kell foglalkozni.
Egy olyan tájon, amelyet korábban nagy vállalkozások uraltak, a Google lehetőséget adott a kisebb helyi vállalkozásoknak a helyi közönség megszerzésére, amikor bevezették a Galamb frissítést 2014-ben. A Galamb frissítés célja az volt, hogy a felhasználókat információval lássa el termékekről, szolgáltatásokról és vállalkozásokról azonnali környezetükben.
Azóta a kisvállalkozások óvatosan tesztelgetik a helyi SEO stratégiákat. A helyi SEO egy marketing stratégia nélkülözhetetlen része, amely, ha jól van megcsinálva, magas konverziós rátájú potenciális ügyfeleket és helyi organikus forgalmat generál. Ez a cikk a 2023-as év legimpozánsabb helyi SEO statisztikáit fogja tárgyalni, hogy rávilágítsunk egy átfogó helyi kampány fontosságára.

1. A Google-on végzett összes keresés 46%-a tartalmaz helyi szándékot

A Google-on végzett összes keresés 46%-a kapcsolódik valamilyen módon a helyhez – egy SEO statisztika, amely kiemeli a helyi keresőmarketing jelentőségét a Google kereséseknél. A kis- és középvállalkozások, amelyek nem alkalmaznak alapvető helyi SEO stratégiákat, lemaradnak a Google összes keresésének majdnem feléről. Tekintettel arra, hogy a Google naponta több mint 3,5 milliárd keresést kap, ez elképesztő, 1,6 milliárd keresés tartalmaz helyi szándékot.

2. A felhasználók 97%-a online keresett helyi vállalkozást

Nincs az a nagy titok, hogy az emberek egyre inkább az internetre támaszkodnak termékek, szolgáltatások és vállalkozások keresésében. De tudtad, hogy a felhasználók többsége keresőmotorokat használ a közelben lévő vállalkozások megtalálására? A helyi keresési statisztikák azt is megmutatják, hogy közülünk 54% legalább havonta egyszer végez ilyen kereséseket, és 12% minden nap keres helyi vállalkozást.

3. Minden hónapban a keresők 1,5 milliárd olyan helyre látogatnak el, amelyek kapcsolódnak a Google kereséseikhez


A fogyasztók nem csak helyi vállalkozásokat keresnek; a helyi keresést is használják termékek és szolgáltatások összehasonlítására. A Google keresések és értékelések alapján a fogyasztók minden hónapban 1,5 milliárd fizikai helyszínre látogatnak el. Akár vízvezeték-szerelő, könyvelő vagy SEO ügynökség vagy, ez a statisztika tovább erősíti egy átfogó helyi SEO kampány fontosságát a helyi vállalkozások számára.

4. Minden helyi keresés 28%-át vásárlás követi


A helyi kereséseket végző felhasználóknak magas a vásárlási szándéka, majdnem minden harmadik helyi szándékkal végzett keresés vásárláshoz vezet. Ez valószínűleg azért van, mert a keresők tudják, hogy a keresett termék vagy szolgáltatás a közelben található – kevésbé valószínű, hogy foglalkoznak a helyszínnel, ha még nem készen állnak a vásárlásra. Azok, akik helyi SEO stratégiákat alkalmaznak, nem csak online profiljukat erősítik, hanem minőségi, magas konverziós rátájú potenciális ügyfeleket is vonzanak.

 

5. A mobiltelefonon végzett helyi keresések 78%-a offline vásárláshoz vezet

A hagyományos, "tégla és malter" típusú üzletek nagyon is élnek és virulnak. A helyi SEO tények arra mutatnak rá, hogy azok a felhasználók, akik mobiltelefonon végeznek helyi kereséseket, még valószínűbb, hogy fizető ügyfelekké válnak. E vásárlások 90%-a egy fizikai üzletben fog megtörténni. Még az olyan vállalatok számára is, amelyek offline és fizikai üzletekből működnek, létfontosságú, hogy legyen egy helyi SEO stratégia, amely bemutatja az üzletüket a lehetséges ügyfeleknek.

6. A fogyasztók 70%-a az online talált információ miatt látogat el egy üzletbe

Lehet az egy hirdetés, értékelés vagy marketingkampány, a mindennapi fogyasztók új helyi vállalkozásokról tanulnak online. A helyi online láthatóság fontosságának elismerésének elmulasztása azt jelenti, hogy hatalmas ügyféllehetőségekről maradunk le. Korai kezdéssel egy helyi SEO kampányban hatalmas lehetőségeket tudunk kiaknázni a potenciális ügyfelekkel.

7. A helyi vállalkozások kereséseinek első eredményeihez 24,4% az összes kattintásból érkezik

Azok, akik a helyi vállalkozások keresési rangsorának élén állnak, a 24,4% az összes kattintást elnyerik. Ez a 2023-as helyi SEO statisztika tovább erősíti a helyi SEO fontosságát a kisvállalkozások számára. Azok a cégek, amelyek maguk mögé utasítják helyi versenytársaikat, majdnem egy negyedét fogják elérni azon ügyfeleknek, akik ezt a keresést végezték. A versenytársaid elé kerülés helyi lehetőségek sokaságával fog járni.

8. A "közel hozzám" mobilkeresések 136%-kal nőttek az elmúlt évben

A "közel hozzám" kifejezés a helyi keresésekben rendkívül népszerűvé vált mostanában. Az elmúlt néhány évben az emberek száma, akik "közel hozzám" vagy "vegyem meg most" kifejezéseket használnak helyi termékek vagy vállalkozások megtalálására, elképesztő 500%-kal nőtt. 2023-ban a kisvállalkozásoknak biztosítaniuk kell, hogy a helyi SEO stratégiáik adaptálva vannak annak érdekében, hogy a közeli ügyfelek megtalálják az üzletüket.

9. Több mint 50% az összes "mellettem" keresésből offline üzletlátogatás lesz

Korábban a felhasználóknak irányítószámot és címet kellett beírniuk egy helyi vállalkozás kereséséhez. Ma a 2023-as helyi SEO statisztikák azt mutatják, hogy két szó hozzáadása segíthet a felhasználóknak megtalálni a kívánt szolgáltatások legjobbjait a közelben. Azoknak az embereknek több mint a fele, akik "mellettem" kifejezéssel keresnek termékeket vagy szolgáltatásokat, végül egy valódi üzletet látogat meg. Ez a helyi keresési statisztika további bizonyítéka annak, mennyire fontos a helyi vállalkozások számára, hogy javítsák helyi keresési láthatóságukat, még akkor is, ha hagyományos téglából és habarcsból álló vállalkozást működtetnek.

10. A helyi SEO statisztikák azt mutatják, hogy a fogyasztók 62%-a figyelmen kívül hagy egy olyan vállalkozást, amit online nem talál meg.

Majdnem kétharmadnyian nem kívánnak kapcsolatba lépni vállalkozásokkal, ha nem találják meg az információikat online. Ez a meglepő statisztika önmagában is elegendő ahhoz, hogy a vállalkozások tulajdonosai újragondolják online jelenlétüket.

Azok a vállalkozások, amelyeknek sok információ és elérhetőségi adatuk van, megbízható és hiteles benyomást keltenek a fogyasztókban. A helyi SEO nem csak az új ügyfelek megtalálásához fontos, hanem egy valós üzleti jelenlét fenntartásához is. Az üzleti információk keresése olyannyira elterjedté vált, hogy a fogyasztók nem bíznak az olyan vállalkozásokban, amelyek nem nyújtják ezeket az információkat, vagy nincs online profiljuk.

11. A lehetséges vásárlók 88%-a online véleményeket keres, mielőtt helyi szolgáltatást választana

Az online vélemények remek módja annak, hogy bemutassa vállalkozásának szolgáltatásainak minőségét. Majdnem 90% az összes fogyasztó elolvassa az értékeléseket, mielőtt bármilyen további lépést tennének egy vállalattal való vásárlási úton. Az elégedett ügyfelektől származó valós és pozitív online vélemények sokat segíthetnek abban, hogy egy vállalkozás megbízhatónak tűnjön, hatással lehetnek az értékesítésre, és bizonyítják a Google-nek, hogy vállalkozása értékes szolgáltatást nyújt. A pozitív vélemények egyre fontosabbak a döntéshozatalban, és társadalmi bizonyítékot nyújtanak, amely ösztönzi a vásárlásokat.

12. A vásárlók 73%-a megbízik az online véleményekkel rendelkező vállalkozásokban

Mivel a lehetséges vásárlók 88%-a online véleményeket keres, mielőtt helyi vállalkozást választana, érdemes megjegyezni, hogy a vásárlók 73%-a azt mondja, hogy "megbízik" az online véleményekkel rendelkező vállalkozásokban. Ez azt jelenti, hogy azok a vállalkozások, amelyeknek nincsenek online véleményeik a Google-n, a Facebookon vagy más felhasználói véleményplatformokon, kevésbé valószínű, hogy "megbízhatóak" a 88%-nyi vásárló számára, akik online véleményeket keresnek, mielőtt helyi szolgáltatást választanának.

13. A vásárlók 84%-a keresi a negatív véleményeket

A pozitív vélemények (természetesen) egy vállalkozás megbízhatóságának jele, azonban egy másik tanulmány azt találta, hogy a tökéletes nem mindig az, amit a vásárlók keresnek. A tanulmány kimutatta, hogy azok a vállalkozások, amelyek túlzó vagy irreális számú ötcsillagos értékelést kaptak alacsony értékelésszámú fiókoktól, valójában kevésbé hitelesek, mint azok, amelyeknek vannak negatív értékeléseik is. A pozitív vélemények nagyszerűek, de a vásárlók azt is szeretnék tudni, hogyan kezelik a vállalkozások a elégedetlen ügyfelek negatív véleményeit.

14. A vásárlók 86%-a a Google Térképet használja helyi vállalkozások megtalálásához

A legfrissebb helyi SEO statisztikák a Google Térképekből azt mutatják, hogy a felhasználók 86%-a használja ezt a platformot helyi üzletek és vállalkozások keresésére. Ez a statisztika alátámasztja a Google Saját Vállalkozás bejegyzésének egészséges és folyamatosan frissített fontosságát mind a hagyományos üzletek, mind a szolgáltató vállalkozások számára. Helyi SEO statisztikák szerint a vásárlók 86%-a a Google Térképeket használja a helyi vállalkozás megtalálásához.

15. Az összes Google mobil keresés 30%-a kapcsolódik a helyhez

A felhasználók egyre gyakrabban használják mobil eszközeiket a közeli vállalkozások vagy termékek keresésére. A legfrissebb helyi statisztikák azt mutatják, hogy majdnem harmada az összes mobil keresésnek helyi szándékkal történik - ez további bizonyíték a helyi SEO szükségességére. Egy átfogó helyi SEO kampány a weboldal mobilbarátságának javításán is dolgozik, valamint kapcsolatot teremt a helyi vásárlókkal.

16. Az emberek 29%-a legalább hetente egyszer keres helyi vállalkozásokat

A helyi keresések egyre gyakoribbak. A fogyasztók 29%-a hetente legalább egyszer keres helyi vállalkozásokat. Mivel az emberek ilyen gyakran keresnek helyi vállalkozásokat, nem szeretnél lemaradni a lehetőségről, hogy a helyi vállalkozásodhoz irányítsd őket.

17. A helyi vállalkozások 56%-a még nem igényelte Google Saját Vállalkozás bejegyzésüket.

Ha vállalkozásod még nem igényelte Google Saját Vállalkozás bejegyzését, lemaradsz a hatalmas helyi keresési láthatóságról és a vásárlói kapcsolatok lehetőségeiről. A GMB együttműködik a Google Térképekkel, hogy a felhasználóknak helyi vállalkozásokat szolgáljon ki a helyi területen. A GMB egy ingyenes eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások tulajdonosai számára értékes elérhetőségi információik megadását és kezelését a felhasználók számára.

18. A helyi SEO-ból származó pozitív ROI eredmények átlagos időtartama 4,76 hónap

A Safari Digital több mint három évnyi ügynökségi adat felhasználásával megállapította, hogy a helyi SEO ügyfélnek 4,76 hónap kellett ahhoz, hogy a kampánya pozitív ROI-val záruljon. Ez a szám enyhén magasabb, mint az összes kampány során tapasztalt 4,33 hónapos időtartam. Az adatok azt mutatták, hogy a helyi SEO kampány első 4 hónapja kritikus időszak a helyi SEO sikeréhez szükséges alapok lerakásához.

Helyi SEO: a puding próbája az evés

A helyi SEO marketing stratégia befektetése segíthet értékes leadek generálásában vállalkozásodnak. A helyi SEO nem olyan, mint a többi SEO divathullám; itt marad, és csak még relevánsabbá válik, ahogy a technológia fejlődik. A helyi keresési marketing még mindig gyerekcipőben jár - azok a vállalkozások, amelyek kihasználják a helyi SEO lehetőségeit, lépéselőnyben lesznek versenytársaikkal szemben, és hasznos leadek generálását élvezhetik.

 

Tags
Image